W Las Vegas, 13 grudnia, pasjonaci wirtualnej rywalizacji poznali wyniki siódmego prestiżowego plebiscytu Esports Awards 2022. Jak co roku dwunasty miesiąc w kalendarzu to czas na podsumowania. Wspomniane wydarzenie odsłoniło karty. Świat e-sportu z roku na rok zwiększa swoje zasięgi. Elektroniczna rywalizacja przyciąga uwagę nowych widzów. Efektem są duże liczby nowych graczy i inwestorów. Przykładem jest niedawny rekord oglądalności finału rozgrywek League of Legends – Worlds 2022. Podczas decydującego starcia pomiędzy DRX i T1 w szczytowym momencie transmisji na żywo odnotowano wynik 5,1 mln widzów. Przedstawmy jednak najważniejsze wyróżnienia mijającego roku przyznane w Nevadzie.
Wyróżnienia plebiscytu
Esports Awards 2022 wyróżnia osoby i firmy prowadzące intensywne działania wychodzące poza dotychczasowy schemat charakteryzujące się innowacyjnością. Głosowano w 32 kategoriach. W tym wpisie przedstawiono kilka z nich.
Na tytuł esportowca roku (PC) już od dawna zapracował genialny „s1mple” Aleksandr Kostyliev reprezentujący ukraińską organizację e-sportową Natus Vincere (Na’Vi). Znany jest ze spektakularnych akcji podczas meczów wieloosobowej strzelanki Counter-Strike: Global Offensive. W sezonie zawodnicy poddani są próbie poprzez rozgrywanie ogromnej ilości meczów. Liczy się umiejętność taktycznego myślenia i przewidywania następnego zagrania przeciwników. Wygrywają gracze skuteczni i wytrwali.
Z kolei z nagrody indywidualnej przejdźmy do tytułu zespołu roku, który przypadł wciąż świeżej formacji z Brazylii, czyli LOUD. To mistrzowska drużyna Valoranta mijającego roku. Ten wirtualny świat rywalizacji powstał w 2020 roku. Aktualnie już znajduje się na gamingowym szczycie popularności. Zatem nic dziwnego, że najlepszym wydawcą roku ogłoszono twórców owej strzelanki – Riot Games. Organizacją roku wybrano amerykańskie OpTic Gaming działające wyjątkowo skutecznie na kilku frontach rywalizacji esportowej. Każdy uwielbia oglądać najlepsze momenty meczów, kiedy drużyna teoretycznie już niemająca szans dzięki indywidualnym umiejętnością graczy wygrywa. Najlepszym zagraniem roku należy do Russela „Twistzz’a” Van Dulkiena. W trakcie meczu CS:GO zanotował niesamowite potrójne zabójstwo przy remisowym rezultacie meczu turnieju IEM w Kolonii.
Mobilną grą roku została wieloosobowa gra typu battle royale – PUBG MOBILE. Jedna rozgrywka może nie wystarczyć. Gra potrafi emocjonować użytkownika na tyle, że pozostaje w niej na dłużej. Istotna jest czujna eksploracja mapy. Tuż za pagórkiem może czaić się przeciwnik. Jest to szczególnie polecana gra do zabicia czasu.
Tegoroczni laureci plebistytu są z pewnością wyznacznikami esportowych trendów. Inspirować mogą ich mistrzowskie działania, które warto analizować.
Zwycięzcy wymienionych kategorii
Gracz roku (PC): Oleksandr “s1mple” Kostyliev (CS:GO)
Zespół roku: LOUD (Valorant)
Organizacja esportowa roku: OpTic Gaming
Zagranie roku: Russel „Twistzz” Van Dulken (CS:GO)
Gra mobilna roku: PUBG MOBILE
Po więcej informacji odsyłamy do oficjalnej witryny internetowej plebiscytu oraz wyników przedstawionych w skrócie (artykuł). Zapraszamy do obejrzenia oficjalnego video z gali.